مقالات آرشیو خبر ها
BBC باحال ترین مدافعان یورو!

BBC باحال ترین مدافعان یورو!

بونوچی، بارزالی و کیه لینی: ایتالیا و BBC واقعی یورو دارند دفاع را دوباره باحال می کنند. شاید دوباره دفاع کردن مد شده باشد.

 

با وجود همه ی مهاجمان ماهر، ظریف و گران قیمت تیم بلژیک، باحال ترین بازیکنان زمین در پیروزی بازی اولمان برابر بلژیک 3 مدافع ایتالیا بودند. اگرچه فوتبالیست های جدید در دوره ای رشد می کنند که لفاظان نایکی و آدیداش می گویند هازارد، دی بروینه یا کاراسکو بازیکنان جذاب تری هستند، اما حالا دیدند که ستاره های یوونتوس بونوچی، بارزالی و کیه لینی کسانی بودند که از حضورشان در استادیو دی لیون لذت بیشتری بردند. ممکن است آنها به اندازه ی BBC ـِ رئال مادرید تیتر روزنامه ها نباشند، اما معادل ایتالیایی هم به همان اندازه که رونالدو و دوستان برای زیدان مهمند، برای آنتونیو کونته اهمیت دارند.

 

بونوچی بعد از اتمام بازی به رسانه های گفت:

 

ما کیفیت معمول ایتالیایی را به نمایش گذاشتیم. ایثار، تواضع، آمادگی بدنی و انگیزه.

 

حق با او بود، دفاع 3 نفره ی ایتالیا تمام این خصوصیات را نشان داد و به همان طریقی که فرانکو بارزی، گائتانو شیره آ‌، پائولو مالدینی، آلساندرو نستا و فابیو کاناوارو برای تیم عرق می ریختند، تمام تلاششان در گرو تیم بود. این 3 نفر به نظر هشیار می آمدند و انقدر هم سریع بودند که بتوانند با سرعت هافبک های هجومی بلژیک هماهنگ شوند،، در ضمن به قدر کفایت برای دور کردن لوکاکو و فلینی از نقاط خطر قوی نشان دادند.

 

این حقیقت که که بلژیک 12.87% از مالکیتش را در ناحیه ای که روبروی محوطه ی جریمه ی ایتالیا داشته، اما درون محوطه تنها 3.66% ، نشان می دهد که 3 مدافع آتزوری چطور پای رقیبشان را از زانو به پایین قطع کرده بودند. تیم دوم رده بندی فیفا 18 شوت زد، اما تنها 5 تای آن ها به درون محوطه رسید، در عین حال، بلژیک حتی 1 شوت هم از محوطه ی 6 قدم نداشتند.

 

۱۸ شوت بلژیکی ها توسط مدافعان ایتالیا بلاک شد

 

محوطه ی جریمه برای بلژیک در آن شب منطقه ی ممنوعه بود. از 34 سانتر بلژیک، تنها 3تایشان به بازیکنان هم تیمی در منطقه ی جریمه رسید و از این 5 تا دوتایشان شامل کرنرهای ارسال شده بود.

 

اگرچه BBC در کل مانند صخره بود، کیه لینی به طور خاص غیر قابل نفوذ بود. او 5 بلاک داشت که 3 تای آنها شوت و 2 تایش پاس بودند. جورجو نرده گردان دروازه ی ایتالیا بود که در نهایت چون بلژیکی ها دیدند از او نمی توانند رد شوند، تصمیم گرفتند با ارسال پاس های بلند برای فلینی از دستش فرار کنند.

 

به غیر از برگرداندن شوت ها، مردان کونته ماهرانه و به کرات به توپربایی و دفع توپ می پرداختند. از لحاظ تیمی، ایتالیا بیشتر از هر تیمی در دور اول رقابت ها به عملیات دفاعی پرداخته است. بله، حتی بیشتر از ایرلند شمالی! با 17 قطع توپ، 9 شوت بلاک شده و 34 دفع توپ، این دفاعی است که می تواند به آن افتخار کرد.

 

فاز دفاعی شامل همه ی تیم می شود، حتی مهاجمان و کار ما وقتی آنها به کمکمان می آمدند آسان تر می شد.

 

این حرفهای بونوچی بعد از بازی بود که، به نکته ی مهمی در تحلیلش اشاره کرده بود. BBC قطعا کمک گرفتند، آنتونیو کاندروا و متئو دارمیان ― و ماتیا دی شیلیو وقتی در دقیقه ی 60 جانشین بازیکن منچستر یونایتد شد ― در مواقع لزوم به عقب برمی گشتند. با این حال بونوچی بو دو دو بازیکن یوونتوس و تیم میلی ایتالیا نشان دادند که خود به تنها می توانند عمده ی بار دفاع را به دوش بکشند: 18 تا از دفع توپ های ایتالیا، صرفا توسط BBC انجام شده بود.

 

مدافعان ایتالیا ، پرکارترین مدافعان یورو در دور اول 

 

دفاع 3 نفره ی ایتالیا علاوه بر اینکه خط حمله ی پر ستاره ی بلژیک را ساکت کردند، می تواننی ببه یک دلیل دیگر هم جوانتر ها را تحت تاثیر قرار دهند، پاسکاریشان از عقب زمین مطلقا محشر بود.

 

بازی مجموعه ی این 3 نفر از نگاه اعداد: 94 پاس صحیح، 18 دفع توپ، 9 قطع توپ.

 

پاس 40 یاردی، دقیقا و دلپذیری که بونوچی روی گل اول ایتالیا ارسال کرد، واضحا گل سر سبدشان بود اما بارها و بارها دفاع 3 نفره ی ایتالیا با دقت و استادانه توپ را به یک سوم هجومی می فرستادند، بعد از آن دریافت کننده ی توپ هم به سرعت آن را به یکی از مهاجمان می داد تا حمله بو سمت دروازه ی تیبو کورتوا ترتیب دهند.

 

فوتبالشان روی پایه ی توپ های بلند بود، با این تفاوت که دقیق بود و نشانه های معمول کلافگی در آن دیده نمی شد.، در نتیجه طول متوسط پاس های بونوچی، کیه لینی و بارزالی 24، 24 و 22 متر بود، بلندترین اندازه ی بین همه ی بازیکنان به غیر از جیجی بوفون. در دور اول رقابت ها تنها 8 مدافع طول پاس هایشان بلندتر از این 3 بوده است.

 

پاس های بلند BBC 

 

به همین خاطر است که دفاع کردن ممکن است دوباره محبوب شود. BBC ― ِ ایتالیا نشان داد که دفاع می تواند به حمله هم کمک کند، حتی نشان داد که سرعت و دقتی که توپ از عقب زمین ارسال می شود برای موفقیت تیم در یک سوم هجومی زمین، مسئله ای اساسی است.

 

بارزالی، کیه لینی و بونوچی همه شان واقعا از بازی اولشان لذت بردند. آنها توانستند حس خوب کلافه کردن یکی از بهترین خطوط حمله ی ایتالیا را بچشند و در عین حال خودشان هم چند پاس هالیوودی ارسال کردند.

 

حالا بازی امروز برابر زلاتان ابراهیموویچ و دوستانش است، BBC این بار قطعا ارزش توجه را دارد.

 

از سایت اسکواکا


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: